Απόψεις του Δημήτρη Διατσίδη απο το αδερφικό
Site motograndprix.gr
Ο Claudio Castiglioni, στα 64 του είχε αναλάβει και πάλι, ύστερα από ένα μικρό διάλειμμα, την Προεδρία της αγαπημένης του MV Agusta Motor S.p.A., την εταιρία που είχε αναστήσει τα τελευταία 15 χρόνια. Μετά από μια γενναία μάχη με μια ασθένεια, έφυγε την Τετάρτη 17 Αυγούστου σε νοσοκομείο του Varese.
Στην Ιταλία θεωρείται ο άνδρας που ανέβασε ξανά την Ιταλική βιομηχανία μοτοσυκλέτας, στον κύριο ρόλο που πάιζει στην παγκόσμια αγορά και ο επιχειρηματίας που έκανε σπουδαίες κινήσεις με τις MV Agusta, Cagiva, Ducati και Husqvarna.
Οι Castiglioni είναι μια πολύ δυνατή οικογένεια του Varese, με μεγάλες εκτάσεις γης, πολλά κτίρια και βέβαια την αντίστοιχη οικονομική επιφάνεια. Όμως αυτό που έδωσε ξανά πνοή στην MV Agusta, ήταν η αγάπη του Claudio για το ωραίο (η αγάπη του για τις μοτοσυκλέτες ήταν δεδομένη αφού η ίδρυση της CAGIVA έγινε από την οικογένεια το 1978), αλλά και η στενή συνεργασία του με τον κορυφαίο σχεδιαστή Tamburini (το «ΤΑ» της Bimota), ο οποίος σχεδίασε την F4, κατά πολλούς η «La piu bella di mondo» (η πιο όμορφη στον κόσμο)!
Τον συναντήσαμε στο γραφείο του στο εργοστάσιο του Varese τον Ιούλιο του 2007, αμέσως μετά το GP της Καταλωνίας, όπου ο προσωπικός του φίλος Valentino Rossi, είχε χάσει - μετά από μια φοβερή μάχη – από τον Stoner.
O Castiglioni ήταν μια ηγετική φυσιογνωμία και ταυτόχρονα ανοικτός άνθρωπος, δεν θα λέγαμε προσιτός, αλλά σίγουρα ενέπνεε τον σεβασμό. Μας μίλησε για τα σχέδιά του για την MV και το όνειρό του, όταν η μάρκα θα στεκόταν γερά στα πόδια της τα επόμενα χρόνια, να επιστρέψει στα MotoGP, με τον Rossi στη σέλα της!
Οραματιστής, χωρίς να χαρακτηριστεί αιθεροβάμων, αφού συνολικά σε όλες τις μορφές αγώνων μοτοσυκλέτας η MV Agusta είναι ακόμη η εταιρία που προηγείται με 75 Παγκόσμια Πρωταθλήματα και 3,027 νίκες σε αυτά.
Βέβαια στην ιστορία του ΜοτοGP, έχει την 3η θέση με 275 νίκες.
O Claudio Castiglioni στην προσωπική του πορεία, μετά την εμπειρία του στην οικογενειακή επιχείρηση μεταλλουργίας και βιομηχανίας κατασκευών, το 1978 ίδρυσε την Cagiva που συνεχώς προσπαθούσε να εξελίξει πρωτοποριακές μοτοσυκλέτες, οι οποίες επηρέασαν την κατεύθυνση της Ιταλικής αγοράς μοτοσυκλέτας στις δεκαετίες του ’80 και του ’90.
Το όραμά του τον οδήγησε στην αγορά της Ducati και αργότερα της Husqvarna και της MV Agusta.
Η Ducati επί των ημερών του Claudio Castiglioni έφτιαξε μοντέλα όπως η Ducati 916 και η Monster. Για πολλούς η 916 παραμένει η ωραιότερη Ducati που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα!
Άλλες σημαντικές μοτοσυκλέτες στις οποίες έδωσε μέρος της προσωπικής του άποψης και οράματος ως προς το στυλ και την κομψότητα, είναι οι Cagiva Elefant και Mito και βέβαια τελευταία οι MV Agusta F4 και Brutale.
Ο Πρόεδρος επίσης επιμελήθηκε τις δύο πρόσφατες μοτοσυκλέτες της εταιρίας, τις MV Agusta F3 και Brutale 675.
Οι αγώνες ήταν πάντα το μεγάλο του πάθος και με την Cagiva πήρε τον Τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, αλλά και τη νίκη στο περίφημο Paris-Dakar. Βέβαια με την Cagiva μπήκε και στους αγώνες ταχύτητας στα Grand Prix που πέτυχε την πρώτη νίκη με τον Eddie Lawson στα 500 GP. Στις πρωτοποριακές ιδέες συγκαταλέγεται και η χρήση σκελετού από carbon, για πρώτη φορά, άσχετα με το αν η τεράστια ακαμψία του πλαισίου εκείνου οδήγησε στην εγκατάλειψή του.
Με την Ducati κάτω από την καθοδήγησή του κυριάρχησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike με τις εκπληκτικές 851 και 916.
Επίσης με την Husqvarna πήρε μερικά Παγκόσμια Πρωταθλήματα στο Enduro, το Motocross και το Supermotard.
Με την MV Agusta, παρά το ότι αποτέλεσε για πάνω από 15 χρόνια το κέντρο των προσπαθειών του και στην οποία αφοσιώθηκε, κάνοντάς την το συνώνυμο του στυλ και της αποκλειστικότητας, όπως γράψαμε και παραπάνω δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το όνειρο της αγωνιστικής της παρουσίας και πάλι στα MotoGP.
«Πίσω από κάθε λεπτομέρεια βρίσκονται οι ιδέες, η καρδιά και η ψυχή του Claudio Castiglioni», λένε οι άνθρωποι της MV και τώρα ο γιός του Giovanni - που ήδη εδώ και ένα χρόνο είχε αναλάβει τον πρώτο ρόλο, λόγω της ασθένειας του πατέρα του – θα πρέπει να συνεχίσει το όραμα του σημαντικού αυτού ανθρώπου που έφυγε, για «τις πιο όμορφες μοτοσυκλέτες του κόσμου».
Καλό ταξίδι «αρχηγέ» Claudio Castiglioni, πάνω στην αγαπημένη σου MV Agusta F4 312R!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου