Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009


AXOBUSA 13/69/193
Μια από τις πολυπερπατημένες και καλοπουλημένες μοτοσικλέτες της τελευταίας δεκαετίας είναι φυσικά η SUZUKI GSXR 1300 HAYABUSA η οποία δεν ξέρουμε για ποιο λόγο αλλά στην καθομιλούμενη των απανταχού ανά την χώρα γνωστικών και ξερόλων την έχουν μετονομάσει σε YAHABUSA. Δεν την γράφουν έτσι, αλλά έτσι την διαβάσουν, κάτι σαν τα κορακίστικα που παίζαμε μικροί για να μη μας καταλάβουν οι μεγάλοι. Τώρα είτε το πεις HAYABUSA είτε YAHABUSA ο απλός και συνήθεις μοτοσικλετιστής καταλαβαίνει το ίδιο πράγμα. Θα μιλήσει για το ίδιο μηχανάκι. Αν το πεις όμως AXOBUSA? Τι θέλει να πει ο ποιητής? Τι σόι πουλί είναι αυτό πάλι? Hayabusa είναι ένα είδος Γεράκι που ζει και πετά στην Ιαπωνία και αναπτύσσει ταχύτητα πάνω από 300 χιλ/ω στην κάθετη του έφοδο για να πιάσει την λεία του. Το Axo-Busa είναι ενα σπάνιο είδος πουλιού που ζει στα υψίπεδα του όρους Πάικου στην φημισμένη για τα Χάλκινα της Γουμένισσα. Δεν πετάει ψηλά, δεν τρώει μικρά ανυπεράσπιστα ζωάκια, δεν κυνηγά για την τροφή του παρά μόνο κάνει χαμηλές πτήσεις στο ύψος του δρόμου υψώνοντας που και που το ράμφος του για να δει τον ουρανό κατάματα, και τρώει ότι κρεατικό πέσει κατά λάθος στην πυρακτωμένη από τα κάρβουνα ψησταριά. Το Axobusa είναι ένα μοναδικό στον κόσμο (όπως είναι μοναδική κάθε μετατροπή που κάνει ο καθένας χωρίς να αντιγράφει τον άλλον), το όνομα του το έχει πάρει από το παρατσούκλι του idiotκτητη που πριν από μερικά χρόνια (6-7 περίπου) του κόψαμε το Αχιλλέας και το κάναμε εν λόγο συντομίας ΑΧΟ με αφορμή την φίρμα από τα δερμάτινα που φορούσε χωρίς όμως την λατινική της προφορά αλλά την καθαρή Ελληνική –ΑΧΟ-. Το busa δεν υπάρχει λόγος να το αναφέρουμε μιας που είναι το busa του AXO, οπότε ΑΧΟbusa. Πιστεύω να τελειώσαμε με αυτό το θέμα ε???? πάμε τώρα στα υπόλοιπα. Μετά από 5χρόνια γάμου με την συγκεκριμένη μηχανή και μετά από 4αλαγές σε στυλ και χρώματα έφτασε το έργο του στον επίλογο. Έναν επίλογο που μάλλον είναι και ότι καλύτερο έχει βγει. Το συγκεκριμένο μηχανάκι το έχουμε δει στις σελίδες του περιοδικού μας στα τεύχη 29 & 49 την πρώτη μια έκδοση street που έπαιζε με χρωματικούς συνδυασμούς με ασημί και πορτοκαλί πέρλα με μεγάλα σήματα hayabusa που είναι το λογότυπο της αλλά και τα γιαπωνέζικά γράμματα που λένε τι είναι αυτό και μόνο οι ιάπωνες το καταλαβαίνουν αυτά εν έτη 2002 . Το 2003 τοποθετήθηκαν εξατμίσεις μέσα στην ουρά καταργώντας το φανάρι βγάζοντας από εκεί μέσα δυο απολήξεις από τα τελικά που ήταν καλά κρυμμένα μέσα στην ουρά και με ένα δυνατό χρωματισμό που περιελάμβανε αντιθέσεις χρωμάτων με δυνατά σχέδια χαρίζοντας του δυναμισμό. 2004 η εποχή του street fighter με ένα project Bking όπως το είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο η SUZUKI και όπως το παρουσιάσαμε εμείς στην Ελληνική του version. Λιτό όπως το επίταση το πρωτότυπο με ουρά από MV, με τέσσερα τελικά στην ουρά με καρατιμόνα μασκακι καρίνα και με ένα συνδυασμό από μαύρο και γαλάζιο αλλά με έντονη πέρλα που άλλαζαν ανάλογα την οπτική γωνία. Το συναντήσαμε σε αυτή την φάση στο τεύχος 49. 2005 αλλαγή πάλι σε street έκδοση αυτή την φορά μονόχρωμο αλλά με τα καινούρια τότε νεροδυάλυτα χρώματα και με μία πέρλα που από κυπαρίσσι γυρνούσε σε μοβ. Εποχή τότε που έτρεχε η μηχανή στο πανελλήνιο dragster και μέχρι πέρσι όλα τα λεφτά πήγαιναν στο μοτέρ. Φέτος μετά από την ολοκλήρωση του μοτέρ και μετά από τις έντονες φημολογίες για το 2007 ότι θα έρθει επιτέλους η πολυπόθητη αλλαγή του Hayabusa με διάφορες φωτογραφίες από το internet με σχέδια στα χαρτιά αλλά και ζωντανές ? φωτογραφίες ? (σαν το Photoshop δεν έχει!!) όλοι λέγανε το κοντό και το μακρύ τους. Εδώ όμως κάναμε την αλλαγή που έπρεπε (κατά την γνώμη μας) να έχει το hayabusa να γίνει το project Axobusa. Στον τίτλο διαβάσατε ένα αλγόριθμο δεν είναι τίποτα άλλο από το 13 (1300κ.εκ) 69 (κάνετε πως δεν ξέρετε τώρα!!!) 193 (για άλογα στον τροχό μιλάμε πάντα!!!)
Για να δούμε όμως πως ξεκίνησε η 5 έκδοση. Όπως προείπαμε το μοτέρ έχει τελειώσει και έχει τα άλογα που θέλουμε!! (τα έχει? Είναι όσα θέλουμε?) για λόγους εκκινήσεων πρώτο πράγμα ήταν να μπορέσουμε να μακρύνουμε το ψαλίδι. Όσο και να το τραβούσαμε ο ένας από εδώ και ο άλλος από εκεί δεν γίνονταν τίποτα δεν μεγάλωσε ούτε χιλιοστό. Το δώσαμε στον γνωστό και μάγο μηχανουργό LPA ο οποίος έφτιαξε δυο αποστάτες από σκληρό μασίφ αλουμίνιο και κατάφερε να μεγαλώσει το μεταξόνιο με εύρος μεταβολής από 10εκ. έως 20εκ μειώνοντας τις ανεπιθύμητες σούζες και δίνοντας μια καλύτερη ευθεία εκκίνηση. Όταν ήρθαν όλα τα κομμάτια στο κατάστημα TTD που ανέλαβε όλο το project η επιλογή του να γίνει το μηχανάκι ότι ποιο κακό περπατάει ξεκίνησε με την βαφή του ψαλιδιού και των μερών του σε μαύρο ματ. Όμως μιας που ήταν όλα τα μέρη του λιμένα γιατί οι αναρτήσεις περάσανε από τα χέρια του BIKE THERAPY για να σεταριστούν οι αναρτήσεις και να δουλεύει καλύτερα από καινούριες έγιναν όλα τα μέρη μαύρα ματ από τις μπουκάλες, το σασί, μέχρι και τα αγωνιστικά μασπιέ. Αφού το βασικό του μέρος είχε μαυρίσει αρκετά για να πάρει την απαιτούμενη κακία (έτσι φαίνεται) και με την αερογραφια στις μαύρες αλλά με μοβ μπλε πέρλα ζάντες το project είχε μακρύ δρόμο. Ένα από τα χαρακτηριστικά της μηχανής που δεν είναι και τόσο (κατά την γνώμη μου ) όμορφο (της δίνει χαρακτήρα όμως) είναι το φανάρι. Αυτό το εξογκωμένο (για λόγους αεροδυναμικής) λες και το τσίμπησε σφήκα και δεν του βάλανε fenistil. Την θέση του πείρε ένα πανέμορφο φανάρι από GSXR 600K4 το οποίο ταίριαξε τέλεια στις γραμμές της μάσκας. Κόπηκε η μάσκα για να ταιριάξει και κολλήθηκε με προσθήκες πλαστικών μερών και αυτογενή συγκόλληση πλαστικών για να εφαρμόσει με την μάσκα. Τα φλας εξαφανίσθηκαν ως δια μαγείας από τις παρειές των ram-air . Tα ram-air μεγάλωσαν κατά 5εκ. σε φάρδος και όγκο με προσθήκες από δότη μάσκα από άλλο busa για να μη χάσει την μορφή του. Προστέθηκε και μεγάλωσε αιχμή στην μάσκα για να δώσει τις χαμένες γωνίες που λείπουν από το γεμάτο καμπύλες μηχανάκι. Τα ram air δεν μεγάλωσαν μόνο οπτικά αλλά και εσωτερικά βελτιώνοντας τον όγκο αέρα που εισέρχεται με περισσότερη βία πλέον μέσα στο φιλτροκούτι. Το άλλο χαρακτηριστικό που έχουν τα busa και είναι και αυτό εξίσου άσχημο (κατά την γνώμη μου λέμεεεεεε!!) είναι το τεραστίων διαστάσεων μπροστινό φτερό. Την θέση του πείρε ένα άλλο πάλι από την γενιά των GSXR από το SRAD του 98’ που στο συγκεκριμένο μηχανάκι ήταν μεγάλο αλλά στο busa μάλλον του πέφτει γάντι. Στην ουρά έπρεπε να εξαφανίσουμε το φανάρι και να του δώσουμε μια άλλη διάσταση τύπου darth veider. Με δυο γρίλιες και δυο φανάρια flexi led κρύφτηκε με πολύ μαεστρία δίνοντας άλλη μία μύτη στο σύνολο.
Στο τελικό φινίρισμα που είναι και αυτό που τραβάει το πρώτο βλέμμα επιλέξαμε το μαύρο χρώμα που προσδίδει αρκετή κακία με την προσθήκη διπλής πέρλας που κάνει το σύνολο μαύρο μπλε μοβ ανάλογα την οπτική γωνία. Στην φλασιά της έμπνευσης της στιγμής εμφανίσθηκαν τρεις μάγοι. Ο βασικός μάγος είναι ο σκοτεινός λόρδος που στέλνει τις δυνάμεις του στην εισαγωγή των ram air για να γεμίσει με δύναμη με κρύο αέρα για σωστό και πιεσμένο καύσιμο μίγμα. Οι δυο πλαϊνοί μάγοι είναι από διαφορετικοί σχολή από την σαολίν και από την μέση γη κρατώντας στα χέρια τους την πηγή της δύναμης για να πάρουν ζωή τα άλογα. Μοναδικά σχέδια από τα χέρια του υπογράφοντα φτιαγμένα καθαρά και μόνο την στιγμή της δημιουργίας. Στην συνέχεια του προγράμματος τώρα η ζελατινα από την MRA είναι πλέον must για τα busa για την προστασία και την σταθερότητα στις ταχύτητες της τρίτης εκατοστάδας. Στα φρένα το project έχει και συνέχεια οπότε και δεν πολυαναφερόμαστε σε αυτά. Στην εξαγωγή των καυσαερίων υπάρχει ένα πλήρες σύστημα εξαγωγής από την yoshimura tri oval carbon.
Ο κινητήρας τώρα. Η ψυχή της μηχανής. Ένα μοτέρ μαμά από busa βγάζει λίγο πολύ στα 172 αλογάκια και κανα 150 περίπου στη ρόδα με τις απαραίτητες παρεμβάσεις και επεμβάσεις όμως μπορεί να ανέβει πολύ ψιλά. Στο συγκεκριμένο τώρα θα μετρήσουμε ανάποδα δηλαδή στον τροχό έβγαλε ουκ ολίγα 193 αλογάκια χωρίς την χρήση του ram air μιας που δεν μπορεί να μετρηθεί στα δυναμόμετρα , με απλές πράξεις όταν λέμε την ονομαστική ισχύ του κινητήρα βάζουμε μια απώλεια της τάξης του 14% ώσπου ναπεράσει η δύναμη από τον στρόφαλο στην ρόδα που είναι και το ζητούμενο. Εάν τώρα προσθέσουμε αυτό το 14% στο 193 μας δίνει μια δύναμη των 220 στο στρόφαλο……..δεν είναι και λίγα έ??? Με ατμοσφαιρικό μοτέρ που πηγαίνει και βόλτα και ταξίδια και αν γουστάρει τρέχει και 400αρι για να φοβούνται τα έρμα. Όλα τα μαγικά στο μοτέρ τα έχει επιμεληθεί με περίσσια ευλάβεια ο υπεύθυνος στα θέματα dragster GABRIEL . Το μοτέρ αφού το έκανε βίδες ξεκίνησε από επάνω με την κεφαλή να δέχεται Ηρωική…. Δεν κάνω λάθος μην τα παίρνεται σοβαρά, γιατί αυτό που έγινε εκεί δεν είναι μια απλή ροική εξέλιξη αλλά Ηρωική εξέλιξή για να κατευθύνετε το μίγμα με την μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα στον χώρο καύσης. Αφού περάσει πρώτα από τιτανίου βαλβίδες με τις αντίστοιχες καπελοτοθήκες για να μπει στον χώρο καύσεις αφού ανοίξουν τον δρόμο για εκεί οι εκκεντροφόροι web cam που είναι ένα στάδιο πριν το «μεγάλε αυτά είναι μόνο για αγώνα». Τα πιστονάκια ( νατα πει ο θεός) δώσανε την θέση τους σε μια γυαλισμένη τετράδα από σφυρήλατα πιστόνια συμπιέσεως από την WISECO ανεβάζοντας την στα 14,5:1…………….ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!!!
Κουζινέτα στρο΄φαλου και μπιελών καινούρια για να αντέξουν τις δυνάμεις που θα εξασκηθούν επάνω τους. Αλλάχθηκε και η καδένα εκκεντροφόρου με πιο ενισχυμένη για να μην έχουμε καμία ανεπιθύμητη ενέργεια από αυτή γιατί είναι λίγο καυλιάρες η καδένες και πηδάνε ……δόντια όχι τίποτα άλλα….και τι δόντια από γρανάζια μεταβλητού χρονισμού που μπήκαν στους εκκεντροφόρους.
Η καμπάνα πήρε τον δρόμο για το καμπαναριό και την θέση της πείρε μια κλειστού τύπου ώστε ου μη γένετω σπάσουν δισκάκια στο 400αρι να μη τα σκορπίσει στο μοτέρ. Injection τώρα χωρίς πρόγραμμα δεν γίνετε, επιλέχθηκε για αυτό εσωτερικό της yoshimura με χαρτογράφηση που μόνο οι πειρατές της Καραϊβικής το ξέρουν και ο Gabriel .
Εν κατά κλίδει αυτό που μας άρεσε πολύ στο όλο άρθρο δεν είναι ούτε η εμφάνιση ούτε η βελτίωση αλλά η ειλικρίνεια του idotκτητη που δεν κρύβει τίποτα και τα λέει έξω από τα δόντια μιας που δεν έχει τίποτα να φοβηθεί. Αυτό που πολλοί λένε μόνο λόγια από άλογα του καφέ ή από λόγια του αέρα και με επτασφραγιστα μυστικά που μόνο αυτοί ξέρουν και κανένας άλλος. Τα πράγματα είναι απλά, εάν δεν χώσεις άλογα δεν μαζεύεις. Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιων…… ας μη κρυβόμαστε η γνώσεις είναι για να μεταδίδονται και όχι για να κρύβονται….
Να ευχαριστήσουμε για τέταρτη φορά τον idotκτητη ΠΕΙΚΟ ΑΧΙΛΛΕΑ που μας παρεχώρησε την προσωπική του αγάπη για την κοινή θέα στις σελίδες του motorcycle.blogspot.com…………

Τουμπίδης TTD Θωμάς