HEL Σωλήνες Υψηλής Πίεσης Φρενων
Οι σύγχρονες μοτοσικλέτες έχουν πλέον και αυτές απαραίτητα στον εξοπλισμό τους και το σύστημα «αντιμπλοκαρίσματος των τροχών» κοινός γνωστό ως ABS !
Δηλαδή Anti-Lock Braking System!
Ένα σύστημα φρένων , όπου περνάει από αισθητήρες η πίεση του φρένου στην υδραυλική τρόμπα αυτού, προς τους τροχούς, αποφεύγοντας το μπλοκάρισμα αυτών.
Και αυτό γίνετε γιατί όταν οι τροχοί επιβραδύνουν , χρειάζονται να έχουν πρόσφυση στο έδαφος αλλά και να μην ολισθαίνουν .
Όταν οι τροχοί ολισθαίνουν σημαίνει ότι η πίεση που ασκήθηκε στην τρόμπα φρένου , είναι μεγάλη και με αποτέλεσμα αυτής το μπλοκάρισμα αυτών και το χάσιμο της πέδησης.
Όταν
χάνεις την πέδηση και ολίσθαινες όχι μόνο δεν κερδίζεις σε μέτρα και χρόνο φρεναρίσματος, αλλά χάνεις και την οδήγηση του οχήματος
ανεξέλεγκτα , με αποτέλεσμα την μη
αποφυγής του εμποδίου εμπρός σου.
Το σύστημα αυτό έχει τοποθετηθεί πρώτα σε πολλά αυτοκίνητα τα τελευταία 20+ χρόνια, και την τελευταία Δεκαετία και σε μοτοσικλέτες.
Στην
προκειμένη περίπτωση έχουμε μια
μοτοσικλέτα την Kawasaki ZZR
1400 ABS
που η εταιρία τοποθέτησε πάνω σε αυτήν το
σύστημα φρένων ABS.
Τι έχει όμως το όλο αυτό σύστημα?
Έχει
αισθητήρες κίνησης και στους δυο τροχούς.
Και με την πλήρη συνεργασία με τον εγκέφαλο της μοτοσικλέτας , παρατηρεί κατά πόσο σταματάει ή γυρνάει ο τροχός την ώρα της πέδησης (φρεναρίσματος!!)
Την
ώρα της στιγμιαίας παύσης περιστροφής του τροχού, ο εγκέφαλος του συστήματος παύει
στιγμιαία την πίεση των υγρών φρένου από το λειτουργικό σύστημα μετά την αντλία .
Έτσι ξαναποκτά την πρόσφυση στιγμιαία, ξαναδίνοντας στο σύστημα την πίεση για το φρένο.
Αποτέλεσμα αυτών είναι να παρακολουθούμε συνεχές φρενάρισμα, χωρίς οι τροχοί να σταματήσουν και χωρίς να ολισθαίνουν.
Τα
συστήματα φρένων έχουν σωλήνες (ή αλλιώς σωληνάκια φρένων) τα οποία είναι από
λαστιχένιο υλικό.
Με αυτό το υλικό έχουμε ναι μεν στεγανότητα και κλειστό σύστημα υγρών μέσα σε αυτά, αλλά την ώρα της μεγάλης πίεσης τα σωληνάκια αυτά έχουν την τάση να διογκώνονται, δίνοντας την αίσθηση ότι χάνεις την πίεση στο πεντάλ ή στην μανέτα.
Και περισσότερο στην μανέτα, που στην χρήση στις μηχανές που βρίσκετε μας δίνει την αίσθηση στα δάχτυλα που την πιέζουν, ότι χάνει σε φρένο, πέφτει η δύναμη της.
Διογκώνετε κατά κάποιο τρόπο το σύστημα αποφέροντας μας ελαστικότητα στην
αίσθηση.
Τώρα στην αγωνιστική χρήση στις μοτοσικλέτες, αυτό που επιθυμούμε είναι να έχουμε πάντα την ίδια αίσθηση πίεσης στα δάχτυλα μας όταν πιέζουμε την μανέτα του φρένου.
Αυτό μας δίνει εκτός απο καλύτερη αίσθηση, αλλά και περισσότερη δύναμη πέδησης , με λιγότερη πίεση στην μανέτα.
Και
ακόμα και όταν τα φρένα εργαστούν αρκετή ώρα , δεν χάνουν την αίσθηση της
πίεσης , χαμηλώνοντας την θέση της μανέτας.
Στο να περάσουμε σύστημα σωλήνων υψηλής πίεσης έχουν τα εξής προτερήματα, καλύτερη αίσθηση κατά το φρενάρισμα είτε το σύστημα υγρών είναι κρύο είτε ζεστό.
Κρατάμε
σταθερά την αίσθηση στα χέρια μας κατά
το φρενάρισμα.
Και πάντα μα πάντα κρατάμε σταθερά τον τρόπο και την απόδοση φρεναρίσματος σε κάθε δεδομένη στιγμή.
Στις μοτοσικλέτες τώρα , χωρίς ABS, το να βάλουμε σωληνάκι υψηλής είναι κάτι το θεωρητικά εύκολο.
Αλλά στο να βάλουμε σε μοτοσικλέτα με ABS δεν το έχουμε ακόμα κάνει , εκτός από την συγκεκριμένη μοτοσικλέτα που βλέπετε στις οθόνες σας.
Το δύσκολο
στο να μπει ένα τέτοιο σύστημα είναι ότι
το όλο δίκτυο υγρών έχει πολλές διακλαδώσεις
Με την
τοποθέτηση σωληνώσεως υψηλής πίεσης
έχουμε την ακριβή αίσθηση στα άκρα μας , στο πόσο πατάμε το φρένο –
μανέτα αυτού – και πόσο αυτή η αίσθηση μας κρατά.
Η μετατροπή έγινε με τοποθέτηση μεταλλικών σωληνώσεων από
την Βρετανική HEL
στα οποία είναι εσωτερικά πλαστικές σωληνώσεις με εξωτερική μεταλλική ατσάλινη πλέξη για την
συγκράτηση της διόγκωσης.
Ένα θέμα
που είχαμε παλιότερα με τα σωληνάκια υψηλής πίεσης ήταν , ότι με την μεταλλική τους
επιφάνεια, στα σημεία όπου τριβόταν και περισσότερο όταν περνούσαν από τις μπουκάλες
μπροστινού συστήματος προξενούσαν εκδορές και γδαρσίματα επάνω τους.
Τώρα
όμως κατά παραγγελία έρχονται στα χέρια μας
, όχι μόνο σαν υψηλής πιέσεως σωληνάκια,
αλλά και με χρωματισμό σε αυτά.
Έτσι
παραλάβαμε ένα πλήρες ΣΕΤ από την HEL με διάφανο μαύρο πλαστικό περίβλημα δίνοντας
την ορατή ψευδαίσθηση ότι είναι CARBON.
Το
σύστημα αυτό ήρθε με σωληνάκι από την τρόμπα φρένου μέχρι την μονάδα ABS και από εκεί στις δαγκάνες φρένων
εμπρός και πίσω.
Αποτέλεσμα??
Και ορατό
, αλλά προπάντων σωστή αίσθηση φρεναρίσματος επάνω σε μια μηχανή που αποκτά
εύκολα πολλά χλμ στο κοντέρ της , και θα πρέπει να τα κόψει ανά πάσα στιγμη!
Η μανέτα
με την χρήση αυτών δεν έχασε καθόλου από την αίσθηση της , μάλιστα απέκτησε
καλύτερη αίσθηση στα δάχτυλα χωρίς πτώση
της πίεσης μετά από συχνή χρήση!
Και ασφαλώς
δεν είναι μόνο για την χρήση φρένων , αλλά και στο σύστημα υδραυλικού
συμπλέκτη.
Έτσι
και εδώ τοποθετήθηκε και στο σύστημα
συμπλέκτη , που μπορεί να μην δέχεται μεγάλη πίεση, αλλά αποκτά καλύτερη
αίσθηση στην αποσύμπλεξει των δίσκων
αυτού!
Με την τοποθέτηση σωληνώσεως υψηλής πίεσης έχουμε την ακριβή αίσθηση στα άκρα μας , στο πόσο πατάμε το φρένο – μανέτα αυτού – και πόσο αυτή η αίσθηση μας κρατά.
Η μετατροπή έγινε με τοποθέτηση μεταλλικών σωληνώσεων από την Βρετανική HEL στα οποία είναι εσωτερικά πλαστικές σωληνώσεις με εξωτερική μεταλλική ατσάλινη πλέξη για την συγκράτηση της διόγκωσης.
Ένα θέμα που είχαμε παλιότερα με τα σωληνάκια υψηλής πίεσης ήταν , ότι με την μεταλλική τους επιφάνεια, στα σημεία όπου τριβόταν και περισσότερο όταν περνούσαν από τις μπουκάλες μπροστινού συστήματος προξενούσαν εκδορές και γδαρσίματα επάνω τους.
Τώρα όμως κατά παραγγελία έρχονται στα χέρια μας , όχι μόνο σαν υψηλής πιέσεως σωληνάκια, αλλά και με χρωματισμό σε αυτά.
Έτσι παραλάβαμε ένα πλήρες ΣΕΤ από την HEL με διάφανο μαύρο πλαστικό περίβλημα δίνοντας την ορατή ψευδαίσθηση ότι είναι CARBON.
Το σύστημα αυτό ήρθε με σωληνάκι από την τρόμπα φρένου μέχρι την μονάδα ABS και από εκεί στις δαγκάνες φρένων εμπρός και πίσω.
Και ορατό , αλλά προπάντων σωστή αίσθηση φρεναρίσματος επάνω σε μια μηχανή που αποκτά εύκολα πολλά χλμ στο κοντέρ της , και θα πρέπει να τα κόψει ανά πάσα στιγμη!
Η μανέτα με την χρήση αυτών δεν έχασε καθόλου από την αίσθηση της , μάλιστα απέκτησε καλύτερη αίσθηση στα δάχτυλα χωρίς πτώση της πίεσης μετά από συχνή χρήση!
Και ασφαλώς δεν είναι μόνο για την χρήση φρένων , αλλά και στο σύστημα υδραυλικού συμπλέκτη.
Έτσι και εδώ τοποθετήθηκε και στο σύστημα συμπλέκτη , που μπορεί να μην δέχεται μεγάλη πίεση, αλλά αποκτά καλύτερη αίσθηση στην αποσύμπλεξει των δίσκων αυτού!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου