Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ Μ.Ο.Θ



ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ MotoXtreme τευχος74  φεβρουαριος 07’
Κείμενο Τουμπίδης Θωμάς.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ    ΑΣΦΑΛΟΥΣ    ΟΔΗΓΗΣΗΣ    Μ.Ο.Θ
Ο μοτοσυκλετιστικός όμιλος Θεσσαλονίκης πριν από δέκα χρόνια είχε κάνει μια σειρά μαθημάτων ασφαλούς οδήγησης με θεωρητικά  μαθήματα στο εντευκτήριο  το Μ.Ο.Θ  και με πρακτικά  στην εγκαταλειμμένη πίστα  του Αιγινίου.
Μετά από τόσα χρόνια το Δ.Σ του ομίλου αποφάσισε πως πήγε καιρό από την απουσία από την πίστα.  Έτσι κάλεσε  τρεις σημαντικούς  ανθρώπους  της πόλης μας με τις κατάλληλες  εμπειρίες στον  τομέα της αγωνιστικής οδήγησης , αλλά και στον τομέα της οδηγικής ασφάλειας.
Στον τομέα της ασφάλειας ανέλαβε ο Δημήτρης Μαργαρίτης από το υπουργείο μεταφορών με ειδίκευση στην Ολλανδία για λογαριασμό της Ε.Ε στον τομέα της οδικής ασφάλειας και πρόληψης ατυχημάτων.
Στον τομέα της πίστας και της οδικής συμπεριφοράς  ανέλαβαν δράση ο πρωταθλητής  το 96’ στην SS400 και κυπελλούχος  Β.Ελλάος 99’ & 00’ Χρήστος Μακρής , και ο υπογράφων και αγωνιζόμενος από το 99’ στο κύπελλο Β. Ελλάδος  και στο Παν/νιο  Πρωτ/μα Ταχύτητας και Testman  του περιοδικού.

Τα μαθήματα είχαν δυο ημερίδες μια με θεωρητικά , και μια με πρακτικά. Τα θεωρητικά εισήγαγαν τους μαθητές στον σκοπό των σωστών γραμμών της πίστας αλλά και του δρόμου. Στην ασφάλεια των ειδών προστασίας όπως κράνη, στολές, μπότες, τι κάνουν , πως προστατεύουν, πότε και τι πρέπει να προσέχουμε σε κάθε αγορά αλλά και μετά από μια πτώση στην φθορά και στις προδιαγραφές  ασφαλείας. Για τα φαινόμενα της οδήγησης και τις δυνάμεις που επεμβαίνουν στην μοτοσικλέτα σε κάθε μας κίνηση , όπως γυροσκοπικό φαινόμενο, στροφορμή κ.α. στη θεωρητικά που έγιναν στην αίθουσα που μας παραχώρησαν το Ωδείο του Δήμου Θες/νίκης, είχαν την ευκαιρία οι μαθητές να παρακολουθήσουν με οπτικοακουστικά μεσα την θεωρεία και τα θέματα της. Στην προβολή των θεμάτων αναλύθηκε  η σωστή γραμμή και οι διαφορετικές επιλογές της και οι συνέπειες που μπορεί να έχει μια λάθος γραμμή . σχεδιαγράμματα  με τις παραμέτρους γκάζι-φρένο-επιτάχυνση. Εικόνες από αγώνες με σχολιασμό και συζητήσεις  στην θέση του σώματος  (Body Lanquage )  την θέση και το σημείο ορατότητας και την επικέντρωση του βλέμματος στα σημεία των δρόμων.
Το ραντεβού  στην εγκαταλελειμμένη (και απαγορευμένη όπως είναι γνωστό) πίστα του Αιγινίου δόθηκε  μια καθαρή Κυριακή(αλλά και παγωμένη). Ανα χείρας  οι σκούπες  και καθάρισμα στα επικίνδυνα σημεία  όπως και κόψιμο από μερικά χόρτα  και κλαδιά που έκλειναν το ορατό μας πεδίο. Η προσέλευση του κόσμου ήταν μεγάλη.
Κάποια στιγμή έφθασαν τις 60 μηχανές με ένα μεγάλο βαθμό ανομοιομορφίας  από πλευράς τύπου μοτοσικλέτας αλλά και εμπειρίας.
Το Vespa Club  Θες/νικης έδωσε δυναμικό παρόν και μάλιστα –παρά τις δικές μου ανησυχίες- τα πήγαν περίφημα αναγκάζοντας με να βγάλω σε πολλούς το καπέλο…… Τα μαθήματα παρακολούθησαν και δυο κοπέλες μέλη του Μ.Ο.Θ με  Fazer 60004’ & 06’  όπως επέσειες και αρκετός κόσμος που δεν έμαθες για τα μαθήματα αλλά είδε και έκατσε τελικά και μάλιστα ενδιαφέρθηκαν για τα επόμενα με ανυπομονησία.
Μέχρι  σχεδόν την δύση του ηλίου γυρνούσαν ασταμάτητα με πλοηγούς από τον Μ.Ο.Θ και με εκπαιδευτές τον Χ. Μακρή και εμένα Θ.Τουμπίδη  να παρατηρούμε, να δείχνουμε και να επιδεικνύουμε τα λάθη την συγκεκριμένη στιγμή ή και μετά το  τέλος του κάθε σκέλους στον καθένα.
Τα μέλη του Μ.Ο.Θ (και ιδιαίτερα οι κοπέλες΅΅)μα ετοίμασαν ένα ωραίο μπουφέ με πιττάκια, νερά και καφέδες για όλο τον κόσμο μιας που για να πάρεις  να φας ή να πιείς έπρεπε να τρέχεις μέχρι το Αιγίνιο.
Την Τετάρτη βρεθήκαμε στον όμιλο και συνέχισαν τα μαθήματα , αυτή την φορά με απαντήσει σε ερωτήματα που δημιουργήθηκαν  μετά από αυτή την εμπειρία.
Το επόμενο ραντεβού στις 14- 15 Απριλίου στην πίστα των Σερρών  για τα πρακτικά και κάποιες μέρες νωρίτερα στον όμιλο. Για όσους ενδιαφέρονται  μπορούν να  επικοινωνήσουν στο τηλ του Μ.Ο.Θ (2310-208 240) ή μπορούν να πάνε καθημερινά από τις 21:00  εως τις 24:00  στην Γρηγορίου Λαμπράκη δίπλα στο παλιό 424 ΓΣΝ.
Εμείς σαν περιοδικό και εγώ προσωπική θα είμαστε εκεί γιατί η ασφάλεια και η διάδοση των γνώσεων είναι καθήκον όλων μας.


Τα μαθήματα περιέλαβαν:
- Ένα θεωρητικό μάθημα στην Αίθουσα του Ομίλου
- Ένα θεωρητικό μάθημα στην αίθουσα Μουσικού Ωδείου Δήμου Θεσσαλονίκης
- Ένα μάθημα εντός του χώρου της πίστας
- Και ένα τελευταίο μάθημα στον χώρο του Ομίλου όπου γράφτηκε ο επίλογος αυτού του 1ου κύκλου με την επεξήγηση των τελευταίων αποριών και με την ανανέωση του ραντεβού για τον Απρίλη του 2007, αυτήν την φορά στον χώρο της Πίστας των Σερρών.


Πολύτιμοι αρωγοί στην διεκπερέωση των παραπάνω Μαθημάτων, παλαιοί και νέοι Αγωνιζόμενοι από τον χώρο της ταχύτητας, που είτε με ηλεκτρονικά μέσα είτε με πρακτική εφαρμογή μέσα στην πίστα, προσπάθησαν να μεταδώσουν όση από την ικανότητα και την εμπειρία τους μπορούσαν.Ήταν η 1η φορά που έγινε στην πόλη μας ανάλογο εγχείρημα και σε όγκο αλλά και σε οργάνωση και όπως λέει και ο λαός «κάθε αρχή και δύσκολη».


Ήταν μία προσφορά του ΜΟΘ στον Θεσσαλονικιό μοτοσυκλετιστή, ώστε να βελτιώσει τις ικανότες οδήγησης της μοτοσυκλέτας του ταυτόχρονα με την προσωπική του ασφάλεια.Μια πρωτοβουλία, που παρόλα τα προβλήματα νεότητας που συνάντησε, η μεγάλη συμμετοχή αλλά και τα μεταγενέστερα σχόλια και χαμόγελα των συμμετέχοντων, έδειξαν ότι στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά και το ότι ό κόσμος «διψάει» για τέτοιου είδους εκδηλώσεις.

Ευχαριστούμε θερμά τον Χρήστο Μακρή, τον Δημήτρη Μαργαρίτη και τον Θωμά Τουμπίδη, για την προθυμία και την υπομονή με την οποία μετέδωσαν μέρος της εμπειρίας τους τους και των ικανοτήτων τους, στους συμμετέχοντες.Ευχαριστούμε επίσης τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την ευγενική παραχώρηση της αίθουσας του Ωδείου του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Ο ΜΟΘ, όπως συνήθως, θα συνεχίσει στα ίδια υψηλά επίπεδα που ο ίδιος θέτει.Το λεοφορείο του ΜΟΘ προχωράει. Επόμενη στάση ... Σέρρες.



Τα μαθήματα περιέλαβαν:
- Ένα θεωρητικό μάθημα στην Αίθουσα του Ομίλου
- Ένα θεωρητικό μάθημα στην αίθουσα Μουσικού Ωδείου Δήμου Θεσσαλονίκης
- Ένα μάθημα εντός του χώρου της πίστας
- Και ένα τελευταίο μάθημα στον χώρο του Ομίλου όπου γράφτηκε ο επίλογος αυτού του 1ου κύκλου με την επεξήγηση των τελευταίων αποριών και με την ανανέωση του ραντεβού για τον Απρίλη του 2007, αυτήν την φορά στον χώρο της Πίστας των Σερρών.


Πολύτιμοι αρωγοί στην διεκπερέωση των παραπάνω Μαθημάτων, παλαιοί και νέοι Αγωνιζόμενοι από τον χώρο της ταχύτητας, που είτε με ηλεκτρονικά μέσα είτε με πρακτική εφαρμογή μέσα στην πίστα, προσπάθησαν να μεταδώσουν όση από την ικανότητα και την εμπειρία τους μπορούσαν.Ήταν η 1η φορά που έγινε στην πόλη μας ανάλογο εγχείρημα και σε όγκο αλλά και σε οργάνωση και όπως λέει και ο λαός «κάθε αρχή και δύσκολη».


Ήταν μία προσφορά του ΜΟΘ στον Θεσσαλονικιό μοτοσυκλετιστή, ώστε να βελτιώσει τις ικανότες οδήγησης της μοτοσυκλέτας του ταυτόχρονα με την προσωπική του ασφάλεια.Μια πρωτοβουλία, που παρόλα τα προβλήματα νεότητας που συνάντησε, η μεγάλη συμμετοχή αλλά και τα μεταγενέστερα σχόλια και χαμόγελα των συμμετέχοντων, έδειξαν ότι στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά και το ότι ό κόσμος «διψάει» για τέτοιου είδους εκδηλώσεις.

Ευχαριστούμε θερμά τον Χρήστο Μακρή, τον Δημήτρη Μαργαρίτη και τον Θωμά Τουμπίδη, για την προθυμία και την υπομονή με την οποία μετέδωσαν μέρος της εμπειρίας τους τους και των ικανοτήτων τους, στους συμμετέχοντες.Ευχαριστούμε επίσης τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την ευγενική παραχώρηση της αίθουσας του Ωδείου του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Ο ΜΟΘ, όπως συνήθως, θα συνεχίσει στα ίδια υψηλά επίπεδα που ο ίδιος θέτει.Το λεοφορείο του ΜΟΘ προχωράει. Επόμενη στάση ... Σέρρες.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου